donderdag 17 januari 2013

bijzonder

Foto: Het lijkt wel guerilla knitting ;) foto Janna



Wat een bijzondere dag was de afgelopen woensdag. Allereerst was er dus een hele witte wereld buiten wat mooi is om te zien maar voor deze dag misschien ook onhandig zou zijn. Het was namelijk de bedoeling dat ik met de dames van de beide brei-café's naar een open dag zou gaan. Namelijk een feestelijke open dag bij de kringloop in ons dorp dat dit jaar 40 jaar bestaat. Deze kringloop, bij ons 'spullenhulp' genaamd had aan onze dames gevraagd lange stroken te breien om het meters brede hek te kunnen versieren. Als dank werden wij uitgenodigd deze open dag bij te wonen. Boven verwachting wilden zelfs de oudere niet zo mobiele dames mee en werd er voor hen vervoer geregeld door degenen die daarvoor wel de mogelijkheid hadden. Maar toen ik de sneeuw en gladheid zag was ik toch wel bang dat er dames zouden afhaken. Gelukkig lukte het ons op een enkele zieke na om toch te gaan. Midden in de hal waren grote tafels naast elkaar gezet waar wij rondom konden zitten heerlijk met koffie en gebak. Natuurlijk hadden wij breiwerk mee en wat leuke werkstukken van verschillende dames. Ik een stapel polswarmes, wat flyers en extra pennen en breigaren. Leuk was de aandacht die wij kregen en de belangstelling voor het brei-café. Ondertussen gingen de jongere dames het hek versieren met de lange kleurrijke stroken die wij hadden gebreid. Tussen de middag was er een goed verzorgde lunch en iedereen was tevreden. Sommigen genoten zo van dit uitje en struinden de hal  af op zoek naar leuke hebbedingetjes. Trots en blij waren ze wanneer ze met hun (veelal goedkope) buit weer bij mij terug kwamen. Enkele uren later was iedereen weer veilig thuis.

Ik dus ook maar mijn dag was nog niet gedaan, eerst snel broodjes gehaald voor bij de soep die ik de dag ervoor al had gemaakt, want mijn dochters zouden mee eten om mij daarna naar het theater mee te nemen. Ondanks de mist en akelige gladheid zijn wij er heen kunnen gaan, dank aan het knappe chaufferen van mijn oudste dochter. Wij gingen naar een optreden van de 3 J's, een vrolijke groep zangers die ook prachtige tedere poétische liedjes schrijven wat bij velen niet bekend is. Het was een heerlijke show met prachtige liedjes en wij hebben genoten. Zo was het dus een heel bijzondere dag !!!

Helaas moet 1 van de J's, gitarist Jaap de Witte afscheid nemen van de groep. Wel blijft hij meeschrijven en denken. Over zijn afscheid sprak hij vanavond bij 'tijd voor MAX '(klik) en zongen aan het einde  hun nieuwe liedje "BIJZONDER" !! Jaap bedankt !!!

Zooo...dat was weer super! @3js foto Nadia

psssst de enthousiaste fans in het filmpje zaten naast ons !!;-)

tip:  op het moment breigaren en pennen bij de Lidl


BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

Ben ik vergeten je naam toe te voegen of wil je ook op de lijst staan, geef het dan hier nog even door





16 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag heb je gehad ondanks de mist en glsdheid,... Fijn om zo´n uitspaje te maken met de meiden,..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verwendag. En wij mochten meegenieten....
    Fijn/leuk dat de groep toch bijna compleet was en beterschap aan de zieke dames gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke, gezellig dag heb je gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dubbel genieten dus en wat gezellig! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MM wat een heerlijke dag, geniet nog maar lekker na. Super die meiden van jou.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet zo'n hek er dan ineens veel gezelliger uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben geen fan van de 3j's maar vind het nummer "geef mij een naam" schitterend ! Mooi Nederlandse teksten die niet zo automatisch rijmen..... Een leuke dag zeg en een goede promotie voor je club,gelukkig strooide het weer geen roet in ' t eten.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haa Kaneeltje, leuk dat je toch een liedje mooi vind. Moet eerlijk zeggen dat ik dit liedje nog niet eens ken al is de CD al maanden in huis ;-)) DD draait hem regelmatig !!

      Verwijderen
  8. Heerlijk zo'n dag, fijn dat je ondanks het slechte weer zo genoten hebt, met je dochters en de "oudjes" (daar horen wij over niet al te lange tijd ook bij, hi, hi, hi)
    Groetjes marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haa Marjanne, pssst mijn kinderen vinden m ij al een oudje !!;-)

      Verwijderen
  9. Geweldig zo'n hek versieren en wat moet je genoten hebben van dde 3 J's, ik vind hun liedjes ook mooi.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke dag heb je gehad. Dat hek is prachtig aangekleed zo. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig leuk om te lezen hoe jouw breiclubs zo'n fijne dag gehad hebben! Dat is denk ik ook de kracht van het samen handwerken!! Zo'n verhaal vind ik dan ook helemaal genieten Marianne! Als ik zie, hoe de dames van de 'harde kern' ;) genieten van ons wekelijkse handwerkcafe, dan denk ik dat dat zeer de moeite waard is :))) En.. superleuk het hek natuurlijk! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt bijzonder, die enige versiering die jullie maakten. Wat leuk om zo met elkaar op stap te zijn en te zien hoe iedereen geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige versiering op het hek. Zo vrolijk, erg mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat versierde hek. Vooral met de sneeuw. En 't was zeker een dag om te herinneren!

    BeantwoordenVerwijderen