maandag 2 december 2013

de EERSTE Van...

Jeeeeh, het EERSTE paar wanten is klaar, op naar het duizend paar. Nog steeds zie ik die tafels vol duizenden wanten voor mij en ik krijg er geen genoeg. Alhoewel wanneer ik 1 paar per week zou maken ik toch 20 jaar nodig heb. Bietje doorbreien MM !!;-))



Ze verdienen nog niet de schoonheids prijs maar zijn toch redelijk gelukt,  het inbreien maar ook zeker de verhoudingen. Omdat ik meestal garen gebruik uit mijn voorraad dat anders is dan bij het aangegeven patroon komt het niet altijd goed uit.



Deze heb ik gebreid met Regia 6 ply garen op naald 3.

Ik heb afgelopen weekend al mijn naalden eens gesorteerd, altijd een leuk werkje al zijn het er ondertussen VEEL !! Ik vind het leuk om verschillende type naalden uit te proberen en ben altijd weer op zoek naar een nieuwtje.

                                                           Ik vind de duimen zo leuk.


Zo heb je de inimini rondbreinaaldjes, naalden met snelbrei punten, de vierkante naalden, bamboe, karbon, allerlei houtsoorten ik heb zelfs naalden met een kaaknaald uiteinde, en nee die zijn niet voor het tunisch haakwerk, meer peruaans . Zelf vind ik de houten Knit-pro verreweg de fijnste naalden. Nu zag ik bij Wolhalla dat deze ook al in het vierkant zijn. Toch leuk om ook eens te proberen.



Ik heb mijn heerlijke Letse wanten boek er weer eens bijgehaald en natuurlijk het leerzame boek van Carla Meijsen en uit tijdschriften heb ik ook al leuke patronen verzameld, zoals deze. Want ja afwisseling houdt het spannend(er) vind ik.

En natuurlijk staat het TWEEDE paar al op de pen, ander garen, ander patroon, andere naalden, andere kleur !!;-))

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk project is dit! Je eerste stel is al prachtig en nu meteen de volgende op de pennen - super! Ik kan me goed voorstellen, dat je alle mooie boeken erbij hebt gepakt, wat een mogelijkheden. Die tafel komt er wel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig!! Die tafel vol met wanten komt er wel bij je,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga je er echt 1000 maken ? Ik zou het verschrikkelijk vinden om te doen,pffff. Je eerste paar is schitterend ! Ben benieuwd welke kleur er nu aan gaat komen.....maar zolang als jij het leuk vindt, moet je vooral doorgaan. Al worden het er een miljoen,haha. Veel breiplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige wanten, petje af voor zo'n breiwerk. Groet Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn mooi geworden en dit lijkt me heel leuk breien.Niet te groot en heel afwisselend. Volgende zien er al weer heel anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige wanten.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn prachtig geworden. Wat een mooie patronen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 1000?????????????????? In 20 jaar???????????????? Nou ja, het begin is er, haha. En wat voor begin! Ik vind ze geweldig. Die duimen maken ze helemaal speciaal. Nou succes ver maar en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze mooi en wat lees ik 1000 zet m op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige wanten! W at zul je e en telwerk hebben gedaan. Anny's van rafels en rozen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn mooi geworden MM. Op naar de volgende. Wat dacht je van Grolse wanten?? Staat een patroon bij Landleven.nl

    BeantwoordenVerwijderen