zondag 17 februari 2013

ZWOLLE

Wat fijn dat ik toch nog onverwacht naar de beurs in Zwolle kon gaan. En zéker om dan ook de presentatie van Berthi haar prachtige boek ik real live mee te maken. Natuurlijk had ik het al besteld om het op te laten sturen maar dit was nog veel specialer.

Ik besefte opeens dat ik aan het boek nog helemaal geen logje had gewijd, maar gezien de belangstelling was dat niet eens nodig !! 

        foto's Berthi en face book

Het was heel ontroerend om te zien hoe Mevr. Ruinemans  het eerste exemplaar in ontvangst nam.

Wij van onze brei en borduur café's waren met 2 auto's vol, zoooo leuk én gezellig. De avond daarvoor hadden we laat afscheid van elkaar genomen bij het borduurcafé en de volgende ochtend vroeg zaten we  alweer bij elkaar aan de koffie mét !! Zo fijn dat ieder van ons het naar de zin had en iets heeft gevonden om mee naar huis te nemen. Zelf heb ik wat garen en nieuwe naalden gekocht. Het was druk en vermoeiend door allle indrukken, dus ik ging regelmatig even ergens zitten.

Ik schoof aan bij een breiende dame die mij bekend voor kwam... was ze het nu wel of was ze het nu niet. Durfde MM het wel te vragen ?? NEE MM, dát kon je toch niet laten schieten hé, de vorige keer in Roermond ook al een paar daardoor mis gelopen.  Dus ik gevraagd of zij het was en ja hoor het was Elma, zooo leuk om na jaren weblog/mail contact elkaar toch in het echt te spreken. We hebben lekker samen zitten breien of te wel KIP-en, zelfs daarop kregen we leuke reacties. Zij stelde mij voor aan Elly Smith met de woorden marian'ne m zwaaizwaaii weet je wel, zo grappig dat ik mij gewoon als marian'ne m kan voorstellen. En Saskia heb ik de hand geschud en natuurlijk ook gesproken met Berthi, toen er even een rustig moment voor haar was. De dame die ik na twijfelen toch niet aansprak als Ine, bleek dat ook niet te zijn want die kwam een dag later ;-)) Aan het einde van de dag zag ik Jeanny en haar vriendin (?) omdat ik in Roermond door de drukte haar niet had aangesproken, nu toch wel snel even de handen geschud. Heel bijzonder dat in de zeven jaar dat ik nu blog zoveel mensen leer kennen. Ik zie nu op de blogs dat ik er nog heel wat heb gemist, maar nu MM de smaak van het 'rakken' (zoals Ine het noemt * ) te pakken heeft is de kans veel groter dat ik jullie ergens tegen zal komen, TOT DAN !!!;-))

Bij deze heet ik ook mijn nieuwe volgers welkom, bij sommige blogs van jullie kan ik helaas niet reageren

(((ZWAAIII ZWAAIII))).


 * rakken staat bij ons voor op stap gaan. Maar dan dus weg van huis (en je verplichtingen daar) en niet voor uitgaan zoals de jeugd het nu doet.
Ik ben nogal eens op rak. En heb zo heel Nederland al doorkruist.....en heb er nog steeds geen genoeg van ☺
Maar de borduurwerkjes voor in de trein worden door mij toch reislapjes genoemd niet raklapjes.
INE

18 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen dat je zo'n fijne dag gehad hebt! En zoveel blogsters ontmoet.. lijkt me zo gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat was leuk vrijdag nu kunnen we een gezicht bij onze blogs plaatsen.
    Fijne zondag en wie weet tot volgend jaar op de HWB.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marianne, wat ben ik blij dat je me hebt aangesproken en dat we even gezellig hebben kunnen praten!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was mij al ingefluisterd dat je er geweest was en ook dat jullie een heerlijke dag hadden op vrijdag. Ik heb geen idee wat 'rakken' is maar Ine heb ik wel gezien en gesproken zaterdag. Het mooie boek heeft bij mij ook een plekje in de tas gekregen en ik ben al begonnen met lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je bent geweest. Het boek van Berthi komt bij mij waarschijnlijk van de week binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve MM jammer dat ik er niet was.Je lieve sokjes uitgeleend aan Lies. En Sjaan zou ze ook op spelden,nu weet ik natuurlijk niet of ze dit gedaan hebben of vergeten. Maar Lies gesproken en die vertelde dat ze je niet gezien had. Jammer!! Ik hoop op een volgende keer ergens.

    Zo aan jullie gedacht hier.En zo jammer dat ik niet kon met antibiotica onverwachts. Want mannetje zou thuis blijven voor het andere.

    Elma ken ik wel, dan had ik jullie beslist gezien.

    Heel veel liefs tot de volgende keer José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je zoveel mensen gebt ontmoet. Ik kon helaas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blog, gezellige schrijfster, ik ga je volgen, als je tijd hebt kom dan ook eens bij mij kijken!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marianne ' M@ Wat ben ik blij dat je mij hebt aangesproken. Ook al was ik Elma niet geweest dan hadden wij ook samen gezellig zitten breien. Heerlijk dat er in deze grote drukte af en toe een plaatsje was waar je een poosje kon gaan zitten.
    Je begon weer aan een klein sokje op mininaaldjes. Je gaf mij ook een sokje waar ik heel erg blij mee ben. In mijn leskamer staat een stander met heel verschillende handwerkjes waar het sokje nu ook aan hangt.
    Al jaren volg ik je en ken al je verhalen, nu wij elkaar ontmoet hebben lees ik je blog met nog meer plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haa Elma, ik ben het helemaal met je eens !!;-) Drukke dag achter de rug ??
      ((zwaaiizwaaiii))

      Verwijderen
  10. Geweldig MM!!!!!!
    Ik koos voor zaterdag, een volgende keer kies ik een dag om jou te ontmoeten afgesproken?

    @Marcella rakken staat bij ons voor op stap gaan. Maar dan dus weg van huis (en je verplichtingen daar) en niet voor uitgaan zoals de jeugd het nu doet.
    Ik ben nogal eens op rak. En heb zo heel Nederland al doorkruist.....en heb er nog steeds geen genoeg van ☺
    Maar de borduurwerkjes voor in de trein worden door mij toch reislapjes genoemd niet raklapjes.


    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat was het mooi maar druk in Zwolle wij waren zaterdag en superveel gezien. Ook het prachtige boek van Berthi mee naar huis genomen.
    Verder nog wat leuke spulletjes.
    Nu lekker nagenieten. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk van die op rak dagen, zo te lezen heb je genoten! Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat je zo genoten hebt!! En dan met zoveel dames samen op rak te zijn, is natuurlijk helemaal leuk. En al die mensen die je ineens écht leert kennen. Dat zijn toch allemaal cadeautjes, wat jij!
    Wij noemen dat rakken hier trouwens 'boemelen', haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige dag! Dat doet je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was een topdag, ik heb nog weken nodig om alle ideetjes uit te gaan werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat je toch naar de beurs kon. IK kon jamnmer genoewg niet bij het uitreiken van het boek zijn. Zaterdag was mijn dag voor de beurs. en heb het boek met tekst van Berthi opgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk te lezen dat je het zo leuk en gezellig hebt gehad. Het boek lijkt me prachtig die zal ik ook nog aanschaffen vergeten te bestellen maar goed dat komt nog.

    BeantwoordenVerwijderen