woensdag 20 februari 2013

benzoblijjjj !!;-)

Een paar van jullie wisten meteen wat ze hier zagen, maar ik verbaasde mij er toch nog over dat er ook nog bij waren voor wie het RARA bleef ;-). Met deze foto's is het al een stuk duidelijker hé.



Al maanden voel ik een onrust in mij om op zoek te gaan naar een spinnenwiel. Niet helemaal onbekend voor mij daar ik in de jaren 70 ook heb gesponnen. Toen op een door een meneer zelf gebouwd zeer gammel exemplaar. Was het toen nog dat ik spon met een ruige, riekende, teken houdende vacht. Tegenwoordig is er prachtig schone, mooi gekaarde en zelfs in flitsende kleuren geverfde wol.
Sinds ik dus bij brei/borduurvriendin Carin een prachtig spinnenwiel zag staan op haar atelier bleef het maar in mijn hoofd hangen. Verstandige MM zei "Niet doen, nog een hobby erbij, veels te duur etc etc". Maar het gevoel van MM zei alleen maar..... "Hebbehebbehebbe" !!'-)

           

Regelmatig 's avonds laat menig uurtje achter de PC gegoogled op spinnenwiel. Jaloers gekeken naar het mooie exemplaar dat Carla Meijsen heel goedkoop op de kop had getikt. (waar ik steeds op terecht kwam als ik op sinnenwiel google-de). De prijzen (vaak ver boven mijn budget) en soorten spinnenwielen varieerden enorm en ik durfde niet zomaar op een foto af te gaan. Daar kwam bij dat het meeste aanbod kwam uit delen van het land dat erg ver van mijn huis lag, allerlei opties bedacht zoals desnoods laten verzenden, familie die in de buurt woonden, hier een oproep plaatsen, vrienden van DD inschakelen en ga zo maar door. Brei-vriendin Marian bood zelfs aan om regio Limburg op zich te nemen. Blij was ik als ik het even vergeten was en dan PLOEPS borrelde het weer in mijn hoofd op en/of er notabene een brei-meisje vertelde dat ze een spinnenwiel wilde gaan kopen. Grrrrr, 't bleef maar hangen.

   

                                                              hier stond ze dan

Toen ik eindelijk 's avonds laat snel op één wilde reageren, bleek mijn account niet meer te kloppen, dus toch maar weer ietwat (?) gefrusteerd naar bed. En mijzelf maar inprenten verstandig(er) te zijn. Dan opeens staat er één bij onze kringloop, pfffff. Té slecht om mee te nemen, zelfs voor de 15 E die ze er voor vroegen. De week daarna lag hij op de vuilhoop, weer grrrr. Toen vertelde DD dat er één bij haar op het werk in de kelder staat die ze bij bepaalde items, over vroeger bv, naar boven halen. Misschien mag ik hem wel lenen !!???? Opeens ziet DD een advertentie in ons dorp van een spinnenwiel voor 50 E bij ene J, voor zij mij dat goed en wel heeft door kunnen geven was hij al gereserveerd. En de volgende dag stond hij opeens te koop ondere een andere naam bijna 2x zo duur. Alleen was het wel frappant dat de aanbieder J van de eerste keer meerdere  keren ook op dit spinnenwiel bood zodat de prijs bleef stijgen. Dát vonden we een beetje verdacht. De vraagprijs vond ik ondertussen veel te hoog en stelde voor om lager te bieden met de mededeling dat we hem dan gelijk zouden komen ophalen.




Helaas daar gingen ze niet op in, want.... zei ze: "Er was toch al hoger geboden".  Ja hoor, door J dus, waarschijnlijk haar eigen man !;-) We hebben netjes terug gemaild en gezegt dat J hem dan wel mocht 'houden', ...niks meer van gehoord.

Hehe gelukkig ik liet eindelijk 'het spinnenwiel' varen, zou wachten totdat ik er over één zou struikelen voor een heul mooi prijsje. Nou ik ben niet gestruikeld maar brei-vriendinnetje Carin wel, in een naburig dorp bij de kringloop. Ze belde mij helemaal tuuteletuut op en heeft haar voor mij meegenomen. Ze was/is bijna (zeg bijna) nog blijer dan ik, zooooo lief en leuk dat ze aan mij dacht. EN hoe vinden jullie haar, prachtig toch en dan is zij nog niet eens afgestoft en opgepoetst, mocht gelijk zo op de foto. En één foto is te weinig hé om te laten zien hoe mooi zij is, dus vooruit nog één dan.......





BENZOOOBLIJJJJJJJJJ  !!!;-))))))


De wolmolen mist, die er waarschijnlijk bovenop hoorde, ook een wolwinder zal erg handig zijn, maar eerst op zoek naar een gewillig schaap dat haar vacht wil afstaan.


BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

Ben ik vergeten je naam toe te voegen of wil je ook op de lijst staan, geef het dan hier nog even door


18 opmerkingen:

  1. Hahaha,... SUPER!!!!
    Ik ben heul blij voor je!!
    Geniet van je prachtige spinnenwil en nu zonder stinkende teken houdende wol,..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldschoon en wat fijn dat zij aan jou dacht! Veel plezier met spinnen! groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MM wat ben ik heel bbllliijjjvoor jou. Ik was diegene die niet gelijk zag dat het een spinnenwiel was ha ha.

    Ik vind dit als breimeisje geweldig wel voor jou. Goed terecht gekomen. Hier word prachtige wol uit gemaakt door jou. En heelmooois van gebreid.

    Zet hem nog eens op de foto opgepoets en wel. Ik geloof dat je een hele goeie gekocht heb.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes en veel plezier.dit worden geweldige uurtje voor jou achter zo iets moois.

    Ik moest iets nieuws schrijven zat geen beweging meer in mijn mail. Ik dacht weer te veel getypt.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd. Het is een pracht exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Gefeliciteerd met je mooie spinnenwiel. Dat is iets dat in mijn achterhoofd ook steeds zachtjes fluistert, zou het niet leuk zijn om....
    Wie weet, ooit!
    Ik ga jouw avonturen op het spinnenwiel volgen!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een spannend verhaal met een happy end. Dus toch een schaapje scheren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat hij nu van jou is.
    Lekker spinnen, heb ik in de jaren 70 ook gedaan,inderdaad met stinkende wol. Dit is veel beter.
    Gezellig. Veel plezier en groetjes . ELza

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben ik blij voor je. En nu naar de brei en haakbeurs in Nieuwegein zodat je mooi materiaal kan kopen voor je spinnenwiel.
    De beurs in Nieuwegein is Vrijdag 29 en Zaterdag 30 Maart.
    Heel veel plezier met je aankoop.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een spannend avontuur heb je beleefd! En nu zo'n geweldig mooi spinnenwiel in huis.. Een hele nieuwe wereld om te verkennen! Ik heb een prachtig boek in huis over het spinnen van bijzondere garens. Het heet: Intertwined. Superboek! Moet je wel eerst weer de beginselen goed onder de knie hebben.. Succes en veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze is beeldschoon en helemaal echt. Gelukkig maar dat je niet gestruikeld bent, haha, zou je er nu niet achter kunnen zitten. Heerlijk verhaal Marian'ne, je kan de dingen zo heerlijk beeldend vertellen! Heul heul veul plezier er mee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is mooi en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk dat je vriendin hem gelijk meegenomen hebt. Toppie van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een mooie aanwinst , mooi geschreven .
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat heerlijk Marian'ne dat je heerlijk kunt gaan spinnen! Wij hebben wel schaapjes die straks van een vachtje af willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. balsemien, een vacht van een 'bekend' schaapje zou wel heel leuk zijn hé !!;-)

      Verwijderen
  15. Wat leuk voor je zeg, het is echt vreselijk leuk dat spinnen, ik ben er sinds de afgelopen zomer ook weer mee besmet, en het is zo anders weer dan vroeger, zo veel gevarieerder. Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een zoektocht heb je achter de rug. Ik ben ook nog uit de tijd van het spinnen met naar poep stinkende vachten... maar m'n spinnewiel, veilig op de zolder doe ik niet weg. Ik heb in de jaren 80 ontzettend veel gesponnen en vond het altijd erg ontspannend. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen