zondag 5 augustus 2012

hoe ??????

Hoe, hoe, hoe ging het ook alweer ????

Nu wij weer met borduren bezig zijn vond ik in een doos een hele stapel kleine werkjes. Ik vond het leuk om zo veel mogelijk verschillende stoffen kleuren en patroontjes te gebruiken. Ik heb ze op mijn oude blog wel eens laten zien, hier een deel daarvan...twasechtproppen in de scanner ;-))




Ooit de bedoeling om ornametjes, naaldenboekjes etc van te maken. Mijn naaimachine begaf het en het is er niet meer van gekomen. Ook de machine daarna kreeg kuren en die heb ik nu weer tevoorschijn gehaald in de hoop hem aan de praat te krijgen. Nou dat praten lukt maar vraag niet hoe, wat een geluid zeg. Kleine stukjes op een proeflapje lukken nog wel maar in mijn werk ging het nog vaak mis.




boekje 10 bij 11 cm ,  hanger 6 bij 4 cm

Maar ik wilde zo graag een paar cadeautjes maken voor mijn buurvrouw. Want ik ben er pas achter gekomen dat zij ook borduurt. En als MM de kans krijgt om dat te stimuleren grijpt zij die natuurlijk aan. Eigenlijk zou zij cadeautjes voor de buurman moeten verzinnen voor het zware snoeiwerk dat hij dit jaar ook weer voor mij heeft gedaan. Maar om hem nou aan het borduren te zetten gaat toch een stapje te ver, of niet !!!?;-)) Het blijkt dat de buurvrouw handdoeken versiert met borduurwerk dat zij op borduurband borduurt.Onder de mom of zij mijn restjes kon gebruiken hoorde ik dat zij nog steeds borduurde en dat zij het gevarieerde borduur garen zo leuk vond. Ik ben naar Spakenburg gegaan en daar wat band en garen voor haar gekocht. Maar een persoonlijk cadeautje zou het wel afmaken en heb ik een schaarhangertje en een naaldenboekje voor haar gemaakt.


Maar HOE doe je dat ook alweer, via welke volgorde zet je het in elkaar, hoe voer/vul ik het. Pffff het werd nog heel spannend mede door mijn wijgerende schreeuwende machine. Maar ik denk dat het wel gelukt is het ziet er netjes en vrolijk uit. Ik heb het gevoerd met een paars ruitje wat ik ook aan de binnenkant van het boekje heb gebruikt. Het is een leuk setje geworden en in het eggie ziet het er natuurlijk veel mooier uit !!;-))

Er moet nog een stukje vilt in gezet worden maar ik ga toch eerst even buiten lekker zitten breien (tussen de buien door). De duifjes liggen heerlijk te spetteren in een grote ovenschaal, mmmmmmm, en Tico ligt aan mijn voeten en houdt de wacht !!

pssst, ze zwemmem erin !!!;-))
BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

Ben ik vergeten je naam toe te voegen of wil je ook op de lijst staan, geef het dan hier nog even door !!

13 opmerkingen:

  1. Leuke (oude) borduurwerkjes, inderdaad zonde om in een 'vergeet' hoekje te blijven. Het garen, band en persoonlijk geschenkje zal zeker door buur gewaardeerd worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig voor de duifjes ik dacht al ze zal ze toch niet in de oven stoppen.
    Leuk is dat kleine dingen borduren en weggeven,vind ik ook altijd leuk om te doen. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om die borduurwerkjes in cadeautjes om te zetten. Ik denk dat je buurvrouw erg blij zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gellig cadeautje heb je gemaakt, en borduren is ook wel een heerlijk werkje met dit weer! groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marianne wat een leuke kado'tjes heb je gemaakt. Het is zo fijn om te geven!!!!!!!

    Lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie borduurtjes heb je boven gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd gezellig die kadoootjes , om te maken en om weg te geven.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn erg leuke cadeautjes Marianne!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om weer eens een werkje van je te zien zoals ik jou voor het eerst zag op je blog bij weblog.De brillenkokers die ik toen kocht zijn nog steeds mooi en in gebruik.Bij mijn moeder als brillenkoker en bij ons als beschermhoesje voor de nintendo ds.Jammer dat je naaimachine niet optimaal werkt.Mooi naaldenhoesje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou MM, daar had je me ook even op het verkeerde been met de duifjes en de ovenschaal.
    Leuke cadeautjes voor je buurvrouw. Wie weet heeft je buurman ook oog voor het borduren, wat dacht je van Kaffe Fasset, Jan Houtman.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk MM!!! Maarrehhh. duifjes in een ovenschaal?? Hoop dat ie niet in de oven gaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Marianna, Dank voor je reactie. Leuk!! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja, dat van die duifjes en de ovenschaal wilde ik ook juist naar voren brengen... pigeonpie voor bij de thee... Maar 't moet gezegd: het kadootje ziet er schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen