zaterdag 11 februari 2012

BRRRRRrrrrr

BRRRrrr, écht koud, tijd voor sjawls. Gelukkig heb ik er een paar gebreid en heb er veel plezier van. Ook de polswarmers draag ik dagelijks. Alleen de sjawl waar ik nu aan brei is niet zo geschikt tegen de kou.
Maar heerlijk om met dit weer op de bank, met een dekentje over de knieën, aan te zitten breien. Maar MM wát zeg je nou ???? "HEERLIJK", en dát bij kantbreien, "JAAAA", dát ik dat nog eens zou zeggen !!!


Dit is een sokkengaren van Scheepjes

Het lukt mij en ik vind het énig om te doen. Na verschillende proefjes met allerlei garen in allerlei kleuren vond ik dit garen het leukste om mee te werken. Door de lichtere kleuren is het patroon duidelijker te zien. Door de afwisselende kleuren niet zo saai om te breien. Er is nu 1 bol van 100 gram gebruikt, ongeveer 75 cm lengte.

Het paars wat ik er eigenlijk voor bedoeld had vond ik toch nog te dun en daardoor te lastig voor mijn handen en te saai om in één kleur te werken. Maar nu deze zo goed lukt durf ik ook het paars wel aan.


Heel overmoedig zoek ik al op internet naar meer patronen. En kwam bij haar schitterende sjawls terecht. En ik zie uit naar de beurs om wat mooie materialen te scoren.


filigran van Zitron


BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

15 opmerkingen:

  1. Zal een heerlijk warme sjaal worden
    Fijn weekeinden gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een doorzetter ben je. Fijn dat je het kantbreien nu onder de knie hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er zeker erg mooi uit, en ik denk dat je op de beurs zeker zult slagen er is zoveel moois te koop daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie warme kleur en heerlijk met een dekentje over je beentjes zitten breien (zo zit ik ook).
    Veel plezier in Zwollen.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej MM fijn dat je zo aan de brei bent. Dit wordt een prachtige sjaal al is die misschien minder warm. Dekentje goed op de benen want het is nog behoorlijk fris. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even voor de breileek....wat zijn die fluoriserende ringetjes in je breiwerk ?
    Het is geen sjaal voor de kou maar meer een feestshawl, wat mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haa KANEELTJE

    die 'dingetjes' zijn haarelastiekjes die ik als breimarkers gebruik. zij geven aan waar ik van steek moet wisselen het patroon bestaat bij deze uit 8 steken herhalibngen. De elastiekjes neem je steeds mee op de pen, ideaal hoor. Ze zijn niet duur, je ziet ze goed, wegen niet zwaar en het helpt écht met het uittellen.

    dagdag... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er nu al lekker uit en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zeg ook Brrrr, maar niet van de kou, maar van je knappe brrrrreiwerk! Oh wat lijkt het me lastig! Maar wel errug mooi hoor. Fijne zondag en zwaaizwaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lig ook heerlijk met een wollen deken over mijn benen op de bank. Mijn breipennen met kantwerk staan rustig te wachten in een koperen pot. Voor mij nu even geen breipennen. Vorig jaar heb een paar sjaals gebreid waaronder ook 1 van alpaca garen. Dat glijd over de pen en is heerlijk licht. Knap van je dat je het kantbreien hebt opgepakt. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooohhh wat een werk maar werkelijk práchtig!!! Mooie kleur ook. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Herkenbaar hoor, de quilt die ik nog aan het doorpitten ben, en helemaal nog geen rand heeft wordt nu al gebruikt om heerlijk onder te kruipen!! Wat een prachtig breiwerk ben je begonnen, dit zie ter echt schitterend uit, en zo knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig !!! jeetje een waar kunstwerk....
    Fijne dag..

    BeantwoordenVerwijderen