zaterdag 7 augustus 2021

Hebbedingetjes

Niet veel te melden op het moment. Er waren restauraties nodig in huis en dan ligt breien wat stil. Wel zijn de breicafe's weer begonnen en ook met een paar brei vriendinnen lekker op een terrasje kunnen breien. 'T weer speelt hier nog redelijk mee dus ik heb nog steeds veel buiten kunnen zitten. 

Met de Hap rand begonnen maar miste de concentratie, ik snap hoe ik hem moet breien maar na 6 toeren de tel al kwijt. Om de rand te breien heb ik dikke sokken naalden moeten bestellen want die had ik niet. 


Ook heb ik lange spanners besteld om de grote sjaals straks mee op te spannen (blocken). De lange (90 cm) dunne (1.5 mm) roestvrij stalen niet buigzame draden rijg je door de randen van je breiwerk voordat je het op een ondergrond speld. Ik gebruik een camping (joga) matje op mijn lange 2m tafel.   

En een niddy noddy om strengen garen te wikkelen. Ik heb een grote koon shetland wol waar ik steeds een deel van moet af wikkelen en bollen garen waar ik weer strengen van wil maken om ze te kunnen wassen. Er zit nog zoveel lanoline in dat ik er niet mee kan breien, ik verdraag de sterke geur niet. Nog even ontdekken hoe te draaien, links, rechts en van voor naar achter, tolt mij nu al haha.....


Ik ben gek op hebbedingetjes, brei gadgets. Deze grappige naaldjes zijn multifunctioneel. Te gebruiken als steekmarkeerders, kabelnaald of wanneer je een steekje op moet halen of over zetten. Mooie dunne punten en midden stuk is stevig en buigzaam. 

Wel voor de ontspanning steeds een wantje gebreid. Nr 30 is van de pen.... Lekker werkje ook voor onderweg. Ik heb al een kerstboompje vol. 


Al een heel kleuren palet. Het noorse Rauma garen heeft zoveel mooie kleuren. Gebreid op een 2mm rondbreinaald met de magic loop. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten