maandag 30 december 2019

Noors

Na al mijn kleurrijke wanten eindelijk wat meer traditionele noorse motieven.


Al 5 jaar blader ik dit boek door, dat ik gekregen heb van een noorse breivriendin, die een jaar in Nederland woonde en met ons brei cafe mee breide.


Het is van het merk Rauma waarvan ook dit garen is dat ik er bij kreeg .


Toen durfde ik er nog niet zomaar aan te beginnen, ook omdat het boek in het noors is. En het jammer zou vinden van het garen als ik het zou verpesten. Toen was het nog moeilijk om in Nederland dit soort garen te kopen. Ik ben blij dat dat ondertussen veranderd is en ik nu steeds meer hier tegen kom, in winkels en op beurzen. Na die paar jaar merk ik dat ik meer ervaring heb en weet wat garen dikte, aantal steken, hoeveelheid wol, naald nr, de duim etc doen. Bij de eerste 2 paar heb ik hollands garen gebruikt, grijs is Texelaar en blauw is van scheepjes Zuiderzee genaamd. Dik garen voor mijn doen dus het ging lekker snel.

Nu ga ik met het noorse Rauma garen breien en heb een patroon uit het boek gekozen. De bovenkanten van de grijze wanten komen ook al uit het boek, ik heb er andere boorden aan gezet.

1 opmerking: