maandag 7 mei 2018

nostepinne



Ik heb mijn groene kol, Irish Mesh Cowl op ravelry, bijna af en wil er nog één op de pen zetten. Ik vermoedde dat mijn streng in de knoop zat dus zou het met de hand moeten opbollen.


Veel meer werk dan met mijn apparaatje. Er is ook een manier om de bol op te winden op een soort stokje (ja wc rol zou ook kunnen). Nou heb ik niet zo'n mooie echte "Nostepinne"' het woord alleen al is geweldig. Maar heb eens een groot potlood gehad met een baboesjka er op en de vorm komt aardig overeen met een nostepinne.

https://woolery.com/using-a-nostepinne


Op jou-tube zijn erg veel handige filmpjes te vinden om te zien hoe zo'n stokje te gebruiken. Voordeel dat je de draad van binnen en/of van buiten uit kunt gebruiken.

Deze zweedse dame van 'Fox&thesheep' op Instagram, Ravelry en de Etsy shop snijdt de mooiste afbeeldingen uit hout.
Zeer de moeite waard om eens bij haar te kijken.



Het is net zoveel werk maar veel leuker om te doen met zo'n schitterende afbeelding.
Ik heb mijn wol toch nog wat te strak opgewikkeld, dus nog even oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten