zaterdag 1 maart 2014

Kol 2

Vorig jaar op de beurs dit leuke garen gekocht, een grazy Zauberball van Schoppel, voordat ik weer naar de beurs zou gaan toch maar even snel op de pen gezet. Omdat ik tussendoor een eenvoudiger handwerk wil maken heb ik weer voor een KOL gekozen. Ik draag ze graag en dit patroon heeft een leuk effect, zeker met dit soort garen.



Het is gebreid op naald 3,5. Dit soort dingen brij ik tegenwoordig graag op de rondbreinaald, die in zoveel variaties te koop zijn. Niet alleen het materiaal maar ook de diktes en de lengtes. Op de beurs heb ik bij Annita een hele dunne kunnen kopen van 1,2 mm en er zijn er zelfs nog dunner. Maar die durf ik niet meer aan ;-) Ook zijn er hele korte vanaf  20 cm voor bv handschoenen.Mijn breivriendin C is op het moment in Turkije en daar waren ze zeer onder de indruk van haar rondbreinaald.



Deze kocht ik dus met dit  bijpassende garen om er miniatuur mee te breien, een beertje of mijn eigen mini sokjes maar dan nog kleiner




BLOGLIJST (<= klik) -

er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

hier al  mijn oude blogjes en merklappen (begin 2006) te zien.


          

                                                                                                                            

2 opmerkingen:

  1. Hij is leuk geworden, vrolijk die kleurtjes. Ik heb ook twee bollen liggen van die serie in een lace en een ietwat dikkere de starke6, ben nu nog aan het bedenken wat ik er mee ga maken. Die naaldjes heb ik ook besteld samen met een vera de beer patroon dus hoop ze van de week in de bus te hebben. Ik heb een paar weken geleden ook hele fijne gekocht van knitpro in karbonz, werkt ook super maar de addi click is het fijnste vanaf 3,5

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden, ik heb hem ook gemaakt in het groen, maar toen ik hem in de winkel zag, viel de sjaal niet zo mooi,hij rolde gewoon , nu dat doet die van mij niet! grinnik
    Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen