woensdag 1 januari 2014

RA-RA = AF

RA-RA = AF

Dit is het geworden. Het garen is wat dik en stug maar het zit warm. En het was leuk om dit vlechtwerk eens te breien. Ik zag deze sjaal al overal voorbij komen in allerlei uitvoeringen. Op internet en ook zelfs op de kerstmarkt in mijn dorp. Daar hadden ze te dun garen gebruikt waardoor het een slap geheel werd en de openingen in het vlechtwerk veel te groot. Hij hing uitgezakt voor een raampje, echt jammer van de tijd/garen en moeite. Ook bij mijn sjaal is het vlechtwerk wat open. Je moet het patroon hier en daar misschien wat aanpassen aan je eigen smaak/maten/garen.


 

Ook bij mijn sjaal is het vlechtwerk wat open. Je moet het patroon hier en daar misschien wat aanpassen aan je eigen smaak/maten/garen.



Deze tip kreeg ik via Elly Smit, voor mooie dicht vlecht werk meerder 1 a 2 steken bij de slierten en minder die op het eind van de slierten dan krijg je mooi dicht vlechtwerk Tip van Jeanny Cobben merklapperie blogspot.com

10 opmerkingen:

  1. Ik wilde net dezelfde tip als Elly Smit geven. Hij de slierten moet je aan elke kant van elke sliert 1 steek meerderen. En op het einde natuurlijk weer minderen. Dan wordt het vlechtwerk mooi dicht.
    De sjaal is super geworden, en ik ben helemaal ondersteboven van de kleur. Wat een sprankelende kleur. Zo ga je prima het nieuwe jaar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden
    Gelukkig Nieuwjaar, met veel liefde geluk en gezondheid en creativiteit groetjes vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst een gezegend Nieuwjaar gewenst. De sjaal is prachtig geworden. En de volgende wordt vast nog mooier met al die tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtkleur ! Jij zit er in dit nieuwe jaar alvast lekker warmpjes bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, zag elke keer de vorderingen voorbij komen, maar had geen idee dat dit het eindresultaat zou worden! Lieve MM ik wens je alle goed voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden. Laat de kou maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleur heb je gekozen.
    Ik wens je een mooi nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha jij ook al!! Hij is mooi he, mocht ik m nog maken dan zal ik die tips zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik had het kunnen weten hij is prachtig. En ook voor jouw een spetterend nieuw jaar,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is leuk, staat ook op mijn verlanglijstje, maar ben nu druk lopivesten aan het breien, maar daarna.....

    BeantwoordenVerwijderen