donderdag 23 januari 2014

op de NAALD (http://chatelainemm.wordpress.com/)

Woensdag met de borduurdames naar de tentoonstelling "Oefenstof" in Breda geweest. Wat een geweldige tentoonstelling, prachtig fijn werk en ZEER inspirerend !!!! Nog tot 2 februari te bezichtigen, als je even kan ga dan is echt een aanrader.




Grappig was dat ik veel doeken herkende van het boek "Lage Landen" van Joke Visser. Keer op keer heb ik dat doorgebladerd op zoek naar motiefjes voor mijn merklappen. Leuk de lappen nu in het echt te zien en het was voor mij verrassend hoe fijn de stof was en daar dus de kleine steekjes op geborduurd. Sommigen nog zo fris van kleur en veel met een prachtige glans van het garen.Vooral bij de stoplappen. Ik keek uit naar de pronkrollen en die waren dan ook schitterend om te zien.  Je zou er zo aan willen beginnen.


En toch pak ik tegenwoordig eerder de breinaalden op en dan het liefst voor een want. Maar eerst heb ik heel verstandig mijn andere breiwerk afgemaakt. De Wing uit het vorige bericht en een 2e vlecht sjaal voor mijn dochter in een warm geel. Het patroon is zo'n succes op onze breicafe's dat er al verschillende op de naalden staan en zelfs al om de nek gedragen worden.



Ik was blij dat ik weer vier naalden ter hand kon nemen, HUH had ik dat nou zó gemist !!!? Ik brei met het Rowan garen dat ik uit A'dam heb meegenomen op mijn vierkante houten breinaalden maat 3,5.



Deze keer probeer ik een want met een duimspie wat netter is om te zien. Het patroon van Drops heb ik hier en daar wat moeten aanpassen voor de maat.




BLOGLIJST (<= klik) -

er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.

hier al  mijn oude blogjes en merklappen (begin 2006) te zien.

9 opmerkingen:

  1. Lieve MM wat laat je weer mooie wanten sjaal en borduurwerk zien. Ik ben vrrliefd op de wanten super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet van je werkjes, heerlijk bezig blijven.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi patroon op je wanten. Ik ben ook benieuwd naar je merklappen, dus ik klik meteen door om verder te genieten van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch heerlijk bezig joh! Zo'n tentoonstelling, dat is natuurlijk helemaal leuk en leerzaam, maar ook wat je zelf breit. Die vlecht-sjaal vind ik een enig patroon. Dat heb ik nog nooit in het echt gezien, maar wie weet, kom ik die nog eens tegen. Je handschoenen zijn geweldig! Veel plezier met alles en ZWAAII)))).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zag een foto van de bovenste en dacht heel even,..
    PATCHWORK?
    Zal ze dan toch na jaren zeuren?

    Mooie wanten en de sjaal helemaal geweldig!!
    Ben nu aan de brei voor een beer met naald 2 en heb er even pijn van in de vingers,...
    Jij nooit geen pijn in je vingers?

    Knuffel,..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat al jouw berichtjes bewaard zijn gebleven. Ik heb er menigmaal kontakt over gehad maar door verhuizing van weblog ging er bij mijn blog van alles mis en kwam er geen duidelijk antwoord. Ben niet zo' n computerheld en alles kwijt ( denk ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat leuk, heb ik je aangestoken haha.?? ik heb gisteren getracht om een braided trim te maken als begin van een want.. hij was gelukt maar het patroon was te breed voor mijn handjes .. uitgehaald maar ik weet nu hoe het moet! groetjes en brei ze.. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dit borduurwerk en je sjaal en wanten schitterend
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen