zaterdag 20 maart 2021

Blocken

Breiwerk van 100% wol wordt na 't breien vaak even gewassen en daarna geblockt. Om het in vorm te brengen, soms wat op te rekken en de steken mooi te laten voegen. Verbazend hoe het breiwerk daarop reageerd. 


Voor de vorm van de muts (tam) heb ik het over een bord gespannen. 

De sjaal, die dus niet zo erg lang werd, na het breien. Omdat het petrol kleurig garen op was heb ik hem bij 't blocken wat kunnen verlengen. 

Uiteindelijk is hij 1.60, bijna 30 cm verlengd, geworden en is nu goed te dragen. 

Ik dacht ik koop een paar bosjes narcissen, bleken het er 80 te zijn en met de 20 die ik al in de bermen had geplukt heb ik er nu 100 staan. 



Deze muts spande ik op een ballon, prima vorm daarvoor.   

Wisten jullie dat narcissen zo kunnen geuren naar parfum, overweldigend !;)))


Voor mijn wanten heb ik mooie houten blockers. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten