vrijdag 24 juli 2020

Keuken gerei

Haha, om mijn kep's te kunnen blocken (opspannen) heb ik van allerlei keukengerei passende torens gebouwd.


Ondertussen de 3e kep opgezet .


Sinds 10 jaar wordt er het "shetland wool week" festival georganiseerd.
De laatste jaren werd er een designer gevraagd een kep te ontwerpen.

Shetland wool week  2019.

En aan de bezoekers of ze deze dan willen maken en dragen op het festival. Het patroon is dan een tijd gratis te verkrijgen.
Toen ik die foto's zag van de tientallen kep's vond ik dat zo inspirerend.
Mijn vorige was het design van 2020, toen het helaas niet doorging.


En degeen waar ik nu aan werk is van 2019. Ontworpen door deze meneer die op de wolfabriek werkte van Jamieson of Smith.


Hij wilde het landschap vastleggen  uit zijn jeugd. Schapen op de voorgrond en de zee met de vissers schepen op de achtergrond, zo leuk en persoonlijk.


Kijk eens naar de top (crown) van deze kep (beanie), zo'n mooi ontwerp.

3 opmerkingen:

  1. Heb je het magazine ook, wat ze elk jaar uitgeven? Interessante artikelen over het breiwerk en de geschiedenis van het breien op het eiland. Je kep is prachtig, ik kan me goed voorstellen, dat je die van de vorige jaren ook wilt breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las over t blad ja. Heb t nog niet, was aan t zoeken waar ik t kan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt het bestellen via de site van Woolweek. klik op: Annual and Shop. Daar wordt je doorgelinkt voor je aanschaf. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen