woensdag 20 mei 2020

KEP

Ja hoor doet ze 't weer. Opgeven voor een KAL. Maar dit keer voor de fishersmankep.


Al jaren het patroon en garen in huis en dan niet durven of er aan toe komen. Merk wel dat na al die wanten ik meer ervaring heb in het fair isle breien. Het lastigste vind ik nu de kleuropbouw van de motieven. Ik moet het doen met wat ik in mijn voorraad heb en dat is dus puzzelen.


Wel wil ik het in wat meer rustieke kleuren breien terwijl de originele veel met rood en blauw tinten werden gebreid Ook deze brei ik op een rondbreinaald met de magic loop. De opbrengsten van het patroon zijn voor een museum en is te koop op de fb groep. En ook hierbij vind ik de history erachter weer zo interessant.

***********************
Pattern by Anne Sinclair (ravelry)

Only available for sale to members of a closed admission Facebook group: “The Fair Isle Fisherman’s Kep Page
Anyone may request to join. Information on buying the pattern can be found in the PINNED POST on the group page.
Come join in the fun on the Facebook Group, regular Kepalong’s, great ideas, and lots of pattern support from experienced knitters.
The pattern is copyright and all profit from the sale of the pattern is for the benefit of The George Waterston Memorial Centre and Museum, a Scottish registered charity, registration number SC005177.
***********************************

Mijn eerste kleinmerel is uitgevlogen en wordt vlak bij mijn voeten ijverig gevoederd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten