zondag 29 juli 2018

crazy

Ik deed mee aan een mystery KAL op ravelry omdat er technieken gebruikt zouden worden die ik nog niet eerder had gedaan.


Allereerst werden ze van boven af gebreid, ook de duimen.

Omdat ik niet genoeg had van één kleur heb ik er maar wat crazy wanten van gemaakt.


De duimen werden er met verschillende minderingen in gezet. Ik heb in elke duim een andere gedaan, zie niet veel verschil.



Ook voor de afwerking van de boorden werden verschillende tips gegeven. Daarom heb ik ook 2 verschillende boorden gemaakt. Mijn garen is niet zo veerkrachtig dus werd dat niet echt netjes.


Ik laat ze zo, zo kan ik ze als oefen materiaal gebruiken.
Wel leuk om zo deze technieken te oefenen en mij uit te leven met kleur.

8 opmerkingen:

  1. Zo geef je je zelf lekker veel vrijheid, toch? Spelen met de kleurtjes, techniek leren - het is je prototype, dan mag alles... later nog een keertje serieus met sjieke kleuren en materialen. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan met de kleuren vind ze prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zijn lekker vrolijk geworden, leuk om zo weer nieuwe technieken te leren. Vraagje: hoe vind je zo'n KAL op Ravelry? Ik ben er al jaren lid, en vrij actief in bepaalde groepen, maar kom zelden een KAL of CAL tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Anja, leuk dat je reageerd. Dank je.
      Ik hield nooit van KAL's omdat je daar zo aan vast zit.
      Maar nadat ik door een vriendin was opgegeven (er in geluist) vond ik het toch wel leuk. Vooral voor mij als stok achter de deur. En het is leuk om te zien wat anderen maken.
      Via de "I make mittens" group op ravelry heb ik verschillende kal's gevolgd.
      Ze hebben elke maand een nieuw thema maar je bent verder helemaal vrij daarin.

      Ook de volgende podcasters hebben een KAL.

      *Skeindeerknits

      *Earthtonesgirl

      *threehouseknits

      Allemaal op ravelry te vinden.

      Verwijderen
    2. Dank je wel, ik ga daar snel eens kijken! Zeker de "I make mittens" spreekt me aan, zoiets heb ik onlangs gevonden bij de "12 socken project" maar voor wanten lijkt het me ook erg leuk! Bij RestEndGruppe is er ook maandelijks een thema, dat is dan de kleur die we gaan gebruiken in het breien van sokken, gebruik makend van restjes garen.

      Verwijderen
  4. Wat een vrolijkerds! Lijkt mij best leuk zo’n uitdaging om op een andere manier te moeten breien!

    BeantwoordenVerwijderen