zondag 6 mei 2012

H-E-L-L-U-P ???

In een onbewaakt ogenblik heeft blogspot zijn instellingen veranderd, ik kan mijn dashboard niet rechtstreeks bereiken waardoor ik ook de reactie pagina niet kan lezen. Alleen door een nieuw bericht aan te klikken of via een link van jullie kom ik bij mijn dashboard, vandaar af en toe een spook bericht. 
                 
            HELLUP wie kan mij meer uitleggen !!!!!????????

ondertussen heeft Shirley in een reactie de oplossing gegeven !!!

Ik was een beetje onrustig afgelopen week, de muren kwamen behoorlijk op mij af, maar ik zette mij dapper aan de achterstallige klussen/snoeiwerk in en om het huis. Maar toen er 'opeens' tientalle mannen door onze wijk aan het graven waren en een ontzettende herrie maakten was het helemaal gedaan met mijn rust. Vooral toen ze het op mijn stoepje voor het huis hadden gemunt. MM en Tico moesten slalommend door zandbergen, langs mannen voeten, over kuilen/gaten naar de uillaatplekken. Ik wilde ze een en ander vragen maar ze konden geen hollands spreken, ze kwamen uit Servië en deden geen moeite om zelfs maar terug te groeten, hellup. Toen tot overmaat van ramp mijn turkse achterbuurman  besloot met ál zijn broers, ooms en neven een dakkapel te gaan plaatsen, zo groot als een lijnbus met tig ramen, nog geen 20 meter van mijn huis af met uitzicht op mijn gehele tuin én slaap/woonkamer (hellup) was het met mijn rust helemaal gedaan en MM is gevlucht om te gaan .....HOPPEN. Ja je leest het goed, niet eiland hoppen maar ..........BUShoppen. Ze is op de eerste de beste bus naar de stad gehopt naar een wolwinkel, toen ik daar redelijk snel was geslaagd heb ik eerst een kopje koffie gedronken en op de volgende bus gehopt naar een ander dorp en weer een wol winkel bezocht. Uiteindelijk belandde ik aan de thee in het museum in Spakenburg toen mijn bus voor mijn neus wegreed en ik een uur moest wachten. Helaas was het te fris/nat buiten om aan de gezellige haven te zitten. Nog eerst snel bij de Zeeman een rondbreinaald (79 cent) gekocht om even proef te breien aan mijn nieuwe wolletje die ik had kunnen scoren maar op het moment vraagt ze zich af waarom nadat zij voor de derde keer hetzelfde stuk (kant)breiwerk uit haalt !!?;-)


Maar tijdens de busritten heerlijk genoten van het uitzicht, het frisse groen in en rond de weilanden de mooie wolken partijen en de dieren. Een huppelend jong veulen, lekker veel koeien in de wei, mooie vogels waaronder een prachtige reiger en de Nils Holgerson ganzen. MM is in staat om een houten paaltje in een weiland aan te zien voor een schitterende roofvogel in haar 'honger' naar mooie dieren. Maar een groepje patat etende duiven/mussen aan de haven of een lieveheersbeestje krijgen ook haar volle aandacht hoor !!;-))

Terug naar huis hoopte zij dat de mannen klaar zouden zijn met hun werk, harde werkers hoor want de dag daarvoor hadden zij minstens 12 uur gewerkt, de Serviërs alswel de achterbuurman en zijn familie. De meeste straten waren weer dicht op weg naar huis maar ik hoorde nog wel een behoorlijk kabaal, tot ik op de hoek aankwam... waren ze juist de laatste tegel aan het aanstampen exact voor de ingang van mijn tuinhekje, hellup.... kon net tussen/om de man heen naar binnen glippen waar ik zag dat de achterburen nog bezig waren maar waarschijnlijk voor de vrijdag avond toch snel gingen afsluiten. Maar de volgende ochtend stonden zij weer vroeg met zijn allen op het dak,

OOOOOOOOOOOOO, HELLUP....... MM wil R*U*S*T !!!!!


Hopelijk krijgt zij dat de volgende week wanneer zij heerlijk gaat uitwaaien aan haar geliefde zee, en wát neemt zij mee.... ??? Ja juist, tóch een bolletje wol !!!



om deze techniek (filmpje) eens te oefenen !!




BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.
En (((zwaaii))) naar de dames die mij weer hebben terug gevonden !!




23 opmerkingen:

  1. O jee MM dat klinkt alsof je even toe bent aan uitwaaien en tot jezelf komen! Hopelijk gaat dat lukken met een mooie bol wol onder je arm!
    Het probleem met blogger ken ik niet, dus kan ik je helaas niet helpen!
    Lieve groet,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie je links boven bij jouw blog de B (van Blogger) staan? Klik daar maar eens op, volgens mij heb je dan de pagina die je zoekt, plus een filmpje van blogger met de uitleg over de nieuwe lay-out. Sterkte, ik vind vernieuwing ook niet altijd verbetering, maar hoe ouder je wordt, hoe conservatiever.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Shirley, DANK JE WELLL !!!

      gggg, zomaar langs heen gekeken !!;-))

      Verwijderen
  3. Soms krijg je alles tegelijk en ik sluit me bij Mienke aan, ga lekker even uitwaaien.
    Dat uithalen ken ik, heb het van de week ook ettelijke keren gedaan en toen besloten dat een ajourpatroon niets voor mij was ;-)
    Ook ik ken het probleem met blogger niet, dus kan je er ook niet mee helpen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Òh erg is dat! Constant herrie om je heen! Ga inderdaad maar veel hoppen tot de rust weer terug is!

    *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk voor je dat je even gaat uitwaaien. Even lekker niets alleen genieten van de dingen die je wilt doen. Goed van je dat je gebushpt hebt zo zie je een prachtige omgeving voor je verschijnen, de wol is trouwens prachtig.En geniet van je week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rust, dat heb ik heel regelmatig, maar daar kan ik soms ook zo erg naar verlangen. Doe het rustig aan, alles komt uiteindelijk weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zwaai even terug! Fijne dagen aan zee gewenst en hopelijk is bij thuiskomst de rust weer gekeerd... (met de blogproblemen kan ik je niet helpen) Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele fijne rustige dagen aan zee, MM,... Hopelijk vind je daar even rust zonder al die herrie,..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk wat rust moet je beslist doen, het bolletje is weer prachtig.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marian'ne, Stuur die stratenmakers meteen terug naar Servie, er is hier nog heeeeel veel werk voor hen te doen.En dat ze niet eens luisterde naar je of wilde begrijpen is niet zo vreemd die mannen zijn gewoon gewend hun eigen zin te doen en het liefst met begeleiding van keiharde "muziek". Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HAA CISCA !! dus zo zit 't !?;-))

      Ik was er heel verlegen mee nadat dat ik groette, mijn vraag stelde en er niet geregageerd werd. Dacht eerst dat de man doof was of zo, vandaag groette er één met een 'goedemiddag' in gebroken hollands. Voor hen misschien ook verlegenheid om het te spreken/doen ??

      Maar harde werkers zijn het, nu ook al weer 12 uur achter de rug en nog hoor ik ze bezig.
      Zelf zijn ze niet luidruchtig met muziek of zo, maar de machinerie overstreft alles.

      (((ZWAAIIII)))

      Verwijderen
  11. Dat valt niet mee, zoveel onrust. Gelukkig weet je dat het van korte duur is en heb je een prachtig troostbolletje en een leuke nieuwe techniek gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wou wat een schitterende sjaal
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja, soms heb je van die dagen dat alles niet gaat zoals je zou willen. Gelukkig had je een goede afleiding met mooie resultaat/hebbendingetjes. Geniet van je uitje en je hobby's. Ik heb het filmpje even bekeken maar voorlopig zie ik het niet zitten. Het resultaat is wel PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ordt heerlijk uitwaaien met op de achtergrond een leuk plannetje! Veel plezier. En het bushoppen was geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is de rust inmiddels teruggekeerd Marian'ne? Brrrr, ik snap helemaal dat je bent gaan hoppen. Had ik ook gedaan hoor. Al die herrie de hele dag aan je hoofd, dan wil je op een gegeven moment een knop omdraaien.
    Super dat je van de zee gaat genieten. Ik hoop zó dat je mooi weer zult hebben met spannende luchten en golven en een beetje wind door je haren. Heerlijk. En die sjaal vind ik helemaal geweldig. Lijkt me best lastig, maar jij bent een professioneel in breien. Dagdag en een zwaai uit HHW.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hopelijk hebben ze je de rust weer terug gegeven!mooi bolltje gekocht! Leuke techniek om te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooh, ja leuk dat ga ik ook proberen, laat ik nu ook nog een wolletje zonder bestemming hebben liggen..!
    En die mannen moet je gewoon een zonnebril geven ha,ha!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo MM en DD
    Dit berichtje hoort onder het kopje rust maar dat lukt mij niet.
    Ik vroeg me af of er een patroon tekoop is van die leuke sleutehangers van DD. Ze zien erg gezellig en erg leuk uit.

    groetjes van Lizinka (kokijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haa Kokijn,

      ze heeft het patroon van deze site, maar weet niet waar !!?;-)

      freubelweb.blogspot.com

      Verwijderen
    2. Bedankt voor u reactie.
      Ik ga gelijk even zoeken.

      Verwijderen
  19. O, ik snap dit zo goed. Ik ben ook altijd erg op mijn rust gesteld.... Net een paar drukke weken met werkzaamheden in huis achter de rug én er wordt gebouwd in onze straat. Toch is het nog redelijk rustig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen