woensdag 14 juli 2021

Brei-cafe

Na al die tijd mogen onze brei-cafe's weer starten. Veel van de dames staan te popelen om weer te beginnen. 

Ik ben zelf op het moment mijn meer dan 50 jaren handwerk voorraad aan 't uitzoeken. Er is een kamertje daarvoor vrij en nu eindelijk de tijd er eens aan te beginnen. Als je handwerkt krijg je vanzelf steeds meer en als je met verschillende technieken werkt groeit 't ook door. En ik gooi nooit wat weg, denkt toch altijd dat je 't ooit wel eens nodig hebt. Ook heb ik heel veel gekregen van familie en buren en daar weer familie of buren van die weten dat je handwerkt .

Nu ik eigenlijk voornamelijk nog maar brei wil ik toch wat spullen weg doen. Eerder gaf ik mijn acryl garen en naalden al aan t brei cafe en vorig jaar heb ik al een groot deel van mijn haakkatoen en boekjes verkocht. Soms materiaal verkopen om materiaal te kunnen kopen !;) 

Ik heb ook heel veel jaargangen tijdschriften van eigen abbonnementen maar ook gekregen. Ik heb nog veel lappen stof uit de tijd dat ik o.a. kinder kleding maakte en ander lapjes werk. Nu ga ik ook daar liefhebbers voor zoeken.

Er zijn verschillende stichtingen en verenigingen die dit kunnen gebruiken. Zo heb je het diabetes fonds dat elk jaar een handwerkfair houd, de regenboog stichting maakt quiltjes voor ziekenhuizen. Speelgoed gaat naar een kindertehuis in Afrika. Waar ik eerder ook al stof en garen aan doneerde. En zo zullen er nog wel meer zijn. Het is toch fijn als het nog goed gebruikt kan worden.

Dus mijn eigen breiwerk staat even stil, twee HAP 's zijn aan hun kant randje toe maar daar moet ik even een rustig momentje voor vinden. 


Altijd even op de foto om de vorderingen vast te leggen en het kleurverloop te zien. Een stuk weer uitgehaald en toch voor de andere kleurcombinanie gekozen? Dit is sprekender, de golven(van de zee) zijn nu duidelijker zichtbaar.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten