zaterdag 20 januari 2018

BOEK

Prachtig boek kwam binnen. Vol met kleuren foto's, meer dan 300, van historische Estlandse wanten die te zien zijn in het "Estonian National Museum". Achter in het boek een uitgebreide uitleg over de traditie van de wanten in het Engels.



Daarbij patroontjes van de motieven om zelf wanten samen te stellen.
Weer een verrijking van mijn wanten bibliotheek en natuurlijk zeer inspirerend.



Deze week weer een nieuw paar opgezet en voor het eerst een Letse vlecht ingebreid. Ik wilde het Rauma garen vanuit het midden van de bol breien naar dat gaat niet makkelijk ;))



Ook kwam mijn nieuwe bamboe naald 2 mm binnen om dit pakket te breien, dunnnnnn.
Maar dat ben ik wel gewend van mijn mini sokjes, dat scheelt.



Zo jammer dat er al op zo'n klein bolletje 4 knopen in het garen zaten, dat vind ik minder van toch niet de goedkoopste pakketten. Ook is er verschil in dikte bij het zwart en het wit. 



3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi boek,heerlijk snuffelen en genieten.
    Zou je nog een keer contact met mij op willen nemen?
    Heb de vorige keer per ongeluk je mailtje gewist.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend boek lijkt me dat. Pas op, je kunt er wel van op hol slaan....Wat een mogelijkheden, wat een assortiment aan patroontjes....
    Wat raar, dat er zulke knopen in het garen zitten. Heel vervelend in je breiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een inspiratie! En hier ligt ook nog zo'n pakketje. Sint kado van 1 jaar terug. Geen idee hoe het garen eruit ziet. Voorspeld niet veel goeds...

    BeantwoordenVerwijderen