zaterdag 27 mei 2017

zee

Als "de golven van de zee" doet dit haakwerk aan.

Na een paar proeflapjes is het deze geworden,
 de "de sint jacobsschelp" sjaal.
Er zijn zoveel beschrijvingen van dit patroon maar bij de eerste vond ik de gaten te groot worden. En sommige kleine boogjes hingen er wat rommelig bij.



Met de beschrijving van
 "Made by Siem"
vond ik het patroon beter uitkomen.



Op youtube zijn handige filmpjes.
En dit Alize garen in heerlijke azuur kleurtjes, met een zilver spikkeltje, vond ik er het meest geschikt voor.



En dit werkje mag met mij mee naar mijn geliefde zee. !!

4 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een heerlijk plekje om aan deze "golven" te werken. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word alleen al blij als ik de bol garen zie, wat een beauty. Jij kunt er dan weer een prachtige omslagdoek van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleuren passen dus helemaal bij jouw liefde: de zee!! Prachtig.
    Heel fijn weekend en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen